Irma-en-Huub.reismee.nl

Radiostilte.

Radiostilte…..

Klopt, dat was het van onze kant uit,…radiostilte. Het kan zo maar gebeuren dat je je van alles voorneemt en dat er dan niet veel van terecht komt. Dat is nu ook bij ons het geval geweest. Niet lang na ons tripje naar Barcelona heeft Huub een lelijke verkoudheid opgelopen waar hij op dit moment nog steeds niet helemaal vanaf is. Hij is nu al aan de vijfde week hoesten en proesten begonnen. Daar word je dood- maar dan ook doodmoe van. Daar kwamen dan nog 2 periodes van meerdere dagen tot één week echt HEEL slecht weer bovenop en voilá dan krijg je radiostilte. Ik kan jullie dan natuurlijk wel wat recepten gaan doorgeven die ik heb gemaakt, zoals lekkere aparte stoofpotjes van varkenswangetjes. Hé…hoor ik iemand roepen? Varkenswangetjes? Jawel….!!! Varkenswangetjes! Jammie! Maar ja, of die nu op een reisblog thuishoren? Hoe dan ook, de regen kwam hier met bakken uit de lucht en dan kun je niet veel anders dan thuis blijven en stoofpotjes maken. Het hele huis geurde er wel heel erg lekker van. Na deze twee periodes met heel veel regen is afgelopen dinsdag dan de omslag in het weer gekomen en kunnen we weer gaan genieten van zon, zon, en nog eens zon.

Eind van de vorige maand zijn Pam en Hubert gearriveerd. Nadat zij al een paar jaar de verhalen over Benicassim hebben gehoord hebben zij hier nu tijdens de wintermaanden ook hun toevlucht gezocht. Ik kan het ze niet kwalijk nemen! (hihi). Zelfs met het slechte weer dat er is geweest vonden ze Benicassim het einde en hebben al gelijk plannen gesmeed om volgend jaar ook 5 maanden te komen. We hebben al een paar tochtjes met ze gemaakt. We zijn met ze naar de Desierto de las Palmas geweest en naar de tuin van Marina D’Or. Over beide locaties heb ik al in een eerder verslag gesproken dus heeft het niet veel zin om hier weer over te vertellen. We plaatsen wel een paar foto’s die tijdens ons uitstapje zijn gemaakt. Ook de weg naar de opticiën hebben we al afgelegd. De mensen die ons goed kennen weten dat wij sinds een aantal jaren onze brillen in Spanje kopen. Heel goede service, goede kwaliteit én een fractie van de prijs in Nederland. Dus…niet lang twijfelen. Pam en Hubert hebben zich ook gelijk nieuwe brillen laten aanmeten en zijn er super tevreden over. De gang naar de opticiën zal nóg eens worden afgelegd vóór vertrek…, aldus Pam. (Dit is besmettelijk! Hihi)

De weersomslag kwam dus net op tijd voor de kerst, de traditionele kerstmarkt in Benicassim (4 stalletjes, twee eettentjes en een luchtkussen voor de kinderen) hebben we al achter de rug. Gisteravond was de intocht van de kerstman. Eerst kwam er een politiemotor met sirenes, daarna een tiental Harley Davidson motoren en aansluitend het klapstuk…. De kerstman in een kanariegele lelijke eend die versierd was met kerstslingers. Zo heerlijk primitief maar de sfeer was er niet minder om. Wat is het toch een heerlijk volkje!

Vanavond gaan we naar Marina D’ Or. Daar schijnt een wat grotere verlichte kerstoptocht te zijn. Ik ben er echt heel erg benieuwd naar. Marina D’Or is een vrij nieuwe vakantiestad die een paar kilometer van Benicassim af ligt. Het is best een grote, moderne en heel goed onderhouden stad. Prachtige bloemenperken die heel erg goed worden onderhouden, heel veel mozaïek dat is verwerkt in de bankjes die je overal aantreft en in de randen van de bloemenperken enz. In de winter is het echter een spookstad van de bovenste plank. In de vele flatgebouwen die er zijn en die in de zomer ongetwijfeld overvol zullen zijn is er ’s winters bijna niemand te bekennen. Per flatgebouw zijn er dan misschien maar één of twee appartementen bewoond. Heel vreemd!

De vakantiestad leeft en bruist wel tijdens de kerstdagen. De winkeltjes voor de toeristen zijn open, en een grote kinderspeelstad heeft zijn deuren geopend en is heel mooi verlicht. Zodra het donker wordt gaan de lampjes aan van de vele bogen die de stad rijk. Dat is heel indrukwekkend! Meer over de optocht/intocht van de kerstman volgt morgen!

Een vrolijk kerstfeest gewenst aan eenieder die deze blog leest. Het is vandaag 25 december 2016. Gisteren zijn we inderdaad naar de licht-optocht en intocht geweest van de kerstman en ik moet zeggen dat die er wel ietsje anders uit zag dan de intocht in Benicassim. Het geheel stond natuurlijk geheel en al in het teken van kinderen. Verlichte praalwagens in de vorm van een draak, een pompoen met prinsesjes erin, een boot, enz. enz. Maar ook voor volwassenen was het heel erg mooi om te zien. Verder liepen er wat kleurrijke sprookjesachtige figuren rond. Ofschoon het geen heel lange optocht was, was het toch écht wel de moeite waard!

Vanavond gaan we met de “zuipschuitjes” (het Nederlands clubje) uit eten bij de Italiaan. Gezelligheid zal wel weer de boventoon voeren zoals altijd.

Nou, rest ons niet veel anders dan iedereen heel fijne feestdagen toe te wensen en een goede “roetschj” naar het volgend jaar!

Tot een volgende keer!

Ursel en Wim

Ook wij wensen jullie een gelukkig, reislustig en gezond 2017 toe. Hier in de DomRep is alles palettie en warm. Geniet verder van iedere dag en tot ziens.

Marij heerlerheide

Hallo Irma en Huub
Ik wens jullie een goed en vooral gezond 2017 toe vanuit koud Heerlerheide.
Heel veel groetjes.
Marij

Rene

Groeten nog uit Nederland, maar binnenkort ook weer uit de Dominicaanse Republiek.