Irma-en-Huub.reismee.nl

Spanje of Zuid Amerika

Hier in Spanje worden straatnamen, huisnummers, maar ook vaak namen van sjieke villa's op geglazuurde tegeltjes aangegeven. Op de eerste foto zie je onze straatnaam. Vandaag liep ik door Benicassim en zag ik ook tegeltjes die de naam van een sjieke villa aangeeft. Waar ben ik? Toch niet in Bolivia of Peru? Op de tegeltjes van die villa staat links een Tummi en rechts een lama....tekens van de Inca's. Thuis hebben we een grote messing Tummi (meegenomen vanuit Bolivia) en zelf heb ik een gouden Tummi als hanger. De Tummi geeft de afbeelding weer van de God Naymlap en werd in de Inca tijd gegeven aan krijgers voordat die ten strijd trokken. Deze talisman zorgt voor de bescherming van degene die hem draagt en zorgt voor geluk en gezondheid. Geloof het of niet maar mij heeft die Tummi in ieder geval geluk gebracht. Ik ben er nog steeds reuze blij mee. Ik heb het vermoeden dat de mensen in deze villa wonen afkomstig zijn van Zuid-Amerika....óf net als wij Zuid-Amerika een warm hart toedragen. Misschien kom ik er nog wel eens achter!

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie