Irma-en-Huub.reismee.nl

Vanwege Ghita...bijna naar huis!

Hallovanuit een nog steeds een super zonnig Spanje. We hebben de laatste maanden werkelijk niets te klagen gehad op het gebied van het weer!. GENOTEN hebben we! Maar zoals het leven in elkaar steektis er natuurlijk ook altijd een minpuntje te vermelden. Ons lief Ghitaatje baart ons toch welheel wat kopzorgen! Ze heeft maag/darm problemen en dat al sinds meer dan een maand. Heel erg vervelend! We krijgen het niet onder controle!

Haar maag en darmen waren ontstoken, ze heeft er antibiotica voor gekregen en de dierenarts had haar dieetvoeding voorgeschreven. Nou...eet dat zelf maar op.. want dat hoef ik al helemáál niet.Ze liet het gewoon staan. Dan maar over op rijst met kip. Helaas zitten daar veel te weinig voedingsstoffen in. Eigenlijk weten wij precies wat we moeten doen om haar er weer overheen te helpen en dat is haar op vers vlees zetten van Prins. (diepvriesvoeding voor de hond). Daar zitten allerlei heel goede voedingsstoffen in zoals probiotica enz. Helaas.... ik ben al jaren aan het zoeken en aan het vragen naar diepvriesvoeding hier in Spanje maar wat dát betreft lopen ze nog een een aantal jaren achter. Nee hoor, zei de dierenarts gisteren nog ...nog nooit van gehoord!

Ghita voelde zich gisteren helemaal niet lekker. We hadden eigenlijk al min of meer als optie achter de hand dat we dan maar eerder naar huis zouden vertrekken. We lieten Ghita even alleen om even onze zinnen te verzetten en even alles van ons af te gooien. Ze sliep toch alleen maar en er zat totaal geen leven in. We gingen naar Castellón, amandelen en lomo kopen om mee terug te nemen naar huis. Tegenover Mediamarkt is een mega grote dierenwinkel. Laten we er toch maar ff gaan kijken. En wat blijkt?? Sinds afgelopen september hebben ze een soortgelijk diepvriesvoer voor de hond van Britse makelij. We kochten een kilo en haastten ons naar huis, We hebben wat vlees voor Ghita gekookt samen met wat rijst, dit omdat zetoch al 5 maanden geenrauw vlees meer heeft gegeten.En wat blijkt? Ze VREET haar bakje leeg. Likt het helemaalschoon en eindigt een meter verderop danwaar ze begon.

Je wilt het niet weten, maarhet gevolg is: Geen poeperijop de kranten vannacht. Vanmorgen vrolijk wakker geworden, ze had weerenergie en zin in eten, geen vieze ontlasting gehad vandaag! Ik wil nog niet heel erg hard juichen maar ik heb er heel goede hoop op dat alles weer goed komt. Wat een opluchting dat ze dit voer nu eindelijk hier hebben.

Viva España!!!!

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes van ons drietjes!

Irma, Huub en Ghita!

Jeannette

Gelukkig dat het nu weer beter gaat met deze leve schat

Ursel en Wim

Gelukkig is door jullie rationeel denken Ghita geholpen. Mijn mening vwb artsen/Dierenartsen in het buitenland dat die allen maar verdienen willen aan die (stomme) touristen. Ook hier in de Dom Rep vraagt een arts, als je hem een hand geeft ter kenismaking al 130,00 dolar. Daarnaast wordt je nog eens onderzocht maw diagnose wordt vastgsteld, gevolgd door een evt recept. De totale kosten voor keelpijn is dan een bedrag waarvan je zo´n 8 x van kan gaan uit eten. Heb die "dame" receptioniste in heel goed engels verteld FAD. Een bezoekje aan een apotheek deed wonderen. Een goede en veilige terug reis, we zien ons.

Jolanda, Frans en Max

Ga zo door Ghita, lief dapper meisje! Maxje wacht op je????????

Bert en Wietske

Wat fijn,dat jullie de oplossing voor het darmprobleem van Ghita gevonden hebben. Geniet nog maar lekker van het mooie weer.
Groetjes van ons

Texas Rangers

wat een opluchting dat Ghita weer lekker voelt. Ze wilde blijkbaar ook nog niet naar huis. Geniet nog de laatste paar weken in mooie Benicassim!

Paul

Geniet er dan nog maar van. Hier begint het ook beter weer te worden.