Irma-en-Huub.reismee.nl

Geen leven zonder dood......

Geen leven zonder dood....rare titel misschien, maar als je erover nadenkt klopt het natuurlijk wel! Je kan alleen doodgaan als je hebt geleefd en leven kun je niet zonder dood te gaan.Het gezegde Carpe Diem gebruiken we daarom wel vaak. Maak het meeste van ieder dag en geniet!!!!!

De kersttijd komt eraan, de mooiste tijd van het jaar. Ik moet wel hel eerlijk toegeven dat ik wel nog moet wennen aan de temparaturen hier.Het gevoel van kerst is wat dát aan gaat toch wel ver te zoeken.Gisteren nog speelde een kindje in de zee. Ik heb er toch wel even naar staan kijken want ik vond het toch een klein beetje onverantwoord. De temperaturen mogen dan wel heerlijk zijn ..ik denk dat het zeewatertoch echt te koud was om in te spelen. Maar ja...het was niet mijn kind!

Zondag was er een kerstmarkt in het dorp. De hele hoofdstraat werd afgezet.Dat zijn dan ook gelijk zo'n beetje de enige taken van de plaatselijke politie, het afzetten van straten.Ik dacht dus nog...Benicassim gaat gróóts uitpakken, de hele hoofdstraat werd afgezet.....maar er waren slechts 6 kraampjes, een springkussen voor de kinderen en that's it! Het werd allemaal georganiseerd voor het goede doel. Onze dierenarts deed ook mee. Hij was frietjes aan het bakken. Ik ben dus gelijk op hem afgestapt en gevraagd hoe hij zijn nieuwe functie vond. Hihi.....

Verder hebben we het zó druk met het sporten en het lange wandelen met onze Ghita dat we amper aan wat anders toekomen. Gisteren hebben we (zoals iedere dag) een lange wandeling gemaakt en deze keer zijn we naar de begraafplaats van Benicassim gegaan. Zo anders dan bij ons thuis, Op elkaar gestapeld met kunstbloemen voor de nis. Zó worden hier de meeste mensen "begraven". Er zijn een paar families bij die wat meer te makken hebben. Eentje heeft een hele grafkelder op het kerkhof,...een joekel !!!....weer een ander kon het zich permitteren om een familiegraf aan te schaffen maar verreweg de meesten liggen in nissen naast en boven elkaar. Het is zelfs mogelijk om bij leven al een plekje te resereren. Foto volgt zsm. Resteert de vraag wie het heeft gereserveerd....degene die er wil gaan liggen of de overblijvers? Ohjee.......

Hoe dan ook..daar komt de titel van dit verhaaltje vandaan. Met Kerst vieren we de geboorte van Jezus en met het bezoek aan de begraafplaats kom je weer aan het andere eind van het leven.

Iedereen die ons reismee (leefmee) verhaal volgt wensen we een heel mooi kerstfeest en een geweldig 2016 ingoede gezondheid en heel veel goeds!!!

Liefs van ons drietjes!

Irma, Huub en Ghita!!

Alie en Sjaak

Dat is toevallig, daar zijn we vanmiddag ff heen gefietst, wat je zegt, heel veel nisjes voor de ,gewone, overledene
Maar ook giga grote fam tombes, maar wat dan weer naar is om te zien dat er ook veel kleine heuveltjes waren van overleden kindjes,maar dat gebeurd helaas ook natuurlijk
We zijn nog ff verder gefietst naar de overvolle sinaasappelbomen ,daar kunnen we straks ook weer volop van geniet,va vlgnd week zeggen ze, tot zolang doen we het met de heerlijke mandarijntjes

Texas Rangers

Hier is het ook lente weer en geen winter. Vandaag was het warmste 17 December ooit:16 graden. Jullie weten, voor ons mag het de hele winter zo zijn!
En het is waar ook wat jullie zeggen: vier het leven, geniet van het leven; want het leven is een geschenk!! Jullie hebben het goed gesnapt dus ga vooral zo door!
Love en Merry Christmas en goede 2016!