Irma-en-Huub.reismee.nl

Castellón de la Plana

Castellón de la Plana....

Hoofdstad van de provincie Castellón.... Net niet té groot om in te verdwalen en lekker dichtbij (15 km.van bij ons vandaan) om een heerlijke dag te gaan wandelen en shoppen.

Ghita is helemaal weg van Castellón. Er is... zoals jullie op de foto's kunnen zien... een mooi park waar we eerst doorheen wandelen en waar ze alle luchtjes mag opsnuffelen die er maar zijn. Daarna gaan we naar de oude stad winkeltjes kijken....tenminste voor zover dat mogelijk is want we hebben wél wat aandacht met die buggy met Ghita erin. Echt héél veel mensen spreken ons aan en dan komt die Spaanse taal toch wel weer heel erg goed van pas! Nadeel is dan wel dat ik altijd hetzelfde uit moet leggen... maar dat mag de pret niet drukken.

La perra está muy cansada y mayor....y por eso tenemos el carro!... Oftewel: Het hondje is erg moe en op leeftijd...vandaar dat we die buggy hebben! Maar dan komen de vragen pas... en de verhalen van iedereen over hun eigen huisdier. Erg gunstig voor Huub want die ziet dat de portemonnee voor het grootste deel van de tijd hierdoor gesloten blijft. Meer kwebbelen dan geld uitgeven! Ach... maakt niet uit... is óók leuk!

Als de winkels hier voor de siësta sluiten gaan we naar El Corte Inglés... een heel groot Spaans warenhuis! Daar parkeren we 's morgens ook de auto en dan kunnen we van daaruit rechtstreeks naar huis.

Huub heeft mij daar een héél mooi kado gekocht!...Een nieuwe fotocamera. Fien kan beamen dat mijn oude camera niet meer zo best werkte.... Op de momenten dat ik écht een foto wilde maken haperde dat ding altijd! Nu heb ik een heel handzame kleine Olympus camera van hem gekregen! En...oh zo makkelijk in het gebruik! Echt iets voor de talenknobbels onder ons die geen gevoel hebben voor techniek! Ik hoor er volgens mij ook bij!

Enfin... de foto's die we vandaag op het blog zetten zijn nog met de oude camera gemaakt maar vanaf nu wordt er enkel nog met de nieuwe camera gewerkt.

Ander onderwerp:.....hoe is het weer in Good Old Holland? Ik had het vanmiddag goed WARM... zelf nog met enkel een topje aan op het balcon! Op dit moment zitten we nog met de deur van de woonkamer open... en dat om 17.30 uur! Heerlijk!

Laatste detail....: Ik heb de huurprijs van ons appartement met 30 euro per week!!! naar beneden ge....! (vul zelf maar in!). Reden waarom we tóch maar niet gaan verhuizen.

Dan moet die arme Ghita... die nu zó perfect onze flat bewaakt... alweer aan een nieuwe omgeving wennen en dat willen we haar niet aandoen. Het is tenslotte ook háár vakantie..... of niet soms?

Mensen.... Tot mails.....

Groetjes

Irma.. Huub....en voor iedereen een poot van Ghita!!

Reacties

Reacties

carla

Hallo levensgenieters, het ziet er allemaal geweldig uit. Daarom hebben Albert en ik besloten om de carnavalsdagen naar Valencia te gaan. Pikken we ook een beetje zon bij jullie weg. Het blijft hier grijs en triest. Irma, je weet dat ik niets ben zonder zon. Trouwens, je steile haren misstaat je niet, wel even wennen.
Jullie maken hele goede verhalen, we leven er helemaal in. Veel plezier nog komende tijd.
Groetjes Carla en Albert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!