Irma-en-Huub.reismee.nl

Oropesa del Mar

Oropesa del Mar en onze zuiderburen.....

Oropesa del Mar... niet ver hier vandaan is een mooie dorpje aan zee. Zeker zo mooi als Benicassim alleen zijn er bijna geen winkeltjes. Niet zo erg...want Fien komt binnenkort en dan haal ik de schade met haar wel in... in Valencia of in Castellón (of beide natuurlijk).

Het dorpje Oropesa del Mar heeft een paar heel mooie pleintjes met mozaïek-werk van Spaanse tegeltjes. Ghita heeft zich er ook geamuseerd en vindt de buggy onderhand al de gewoonste zaak van de wereld. Ik denk dat.. als we na 3 maanden thuis komen.. dat ze iedere keer als wij het huis uit gaan denkt mee te kunnen gaan.

In Oropesa hebben we een lekkere kop cappuccino gedronken en op het terrasje zaten nog een aantal mensen... 4 van hen waren onze zuiderburen. Twee oudere Belgische echtparen. Zij verwachtten natuurlijk niet dat wij ook Nederlands spraken....en hun onderwerp was:

Hoe lang gaat meneer naar het toilet ... en hoe lang doet mevrouw erover... en daarna werd beleefd aan hun vrienden gevraagd hoe lang zij erover deden. Op een gegeven moment móesten we wel lachen.. en hun reacie was...: 'Het schaamrood begint nu toch bij ons naar boven te komen'. We hebben er met z'n allen nog hartelijk om gelachen en zo zie je maar weer. Je bent met de Nederlandse taal nergens écht veilig! Ik wist overigens niet dat we er zó Spaans uit zien. Komt natuurlijk ook door Ghita en de buggy zoiets verwacht je niet van vakantie-gangers.

Morgen is de Paella-dag en zaterdag gaan we Fien ophalen van de luchthaven.

Dan volgen er weer meer verhalen!

Tot dan!

Huub en Irma

.Kuiters - van der Meij

Leuk die reisverhalen en de mooie foto''s. Wij genieten mee met het zonnetje. Hopelijk wordt het bij ons ook weer een beetje lente. Wij hebben regen en regen en nog eens regen.
Genieten jullie maar lekker en wij wachten met spanning op het volgende verslag en foto''s

leny.dolata#hetnet.nl

hoi jullie twee en citha..
wij lezen het al jullie hebben het gezellig,en
mooie foto,s
en pas goed op ons fientje als ze zaterdag komt
en stuur haar ook weer terug
naar ons natte landeje gr leny

Ernst

Het is nu ook bij jullie kouder geworden, kunnen jullie al sneeuw ballen gooien :-)